Κυριακή 16 Ιανουαρίου 2011

Αυτοκίνητα με υγραέριο  αντί βενζίνης


Όλο και περισσότεροι Ελληνες οδηγοί μετατρέπουν τα αυτοκίνητά τους ώστε να κινούνται και με υγραέριο (LPG), αφού πια οι τιμές τις βενζίνης έχουν γίνει εφιάλτης για τους καταναλωτές. Μάλιστα πολλοί είναι εκείνοι που δεν διστάζουν να βάλουν το χέρι στην τσέπη βαθειά για την μετατροπή. Το κόστος κυμαίνεται απο 1.200-3.000 ευρώ ανάλογα πάντα με τους κυλίνδρους και την ιπποδύναμη του αυτοκινήτου.
Ειδικά φέτος οι μετατροπές έχουν αυξηθεί κατακόρυφα μιας και η βενζίνη δεν υπάρχει περίπτωση να πέσει.
Απο το 2000 και μετά επιτρέπεται η τοποθέτηση υγραερίου στα Ι.Χ. Βέβαια όπως είναι φυσικό στην αρχή όλοι ήταν "κουμπωμένοι" με την τεχνολογία αυτή. Απο την στιγμή όμως που πείστηκαν πως η χρήση του υγραέριου είναι ασφαλής και οικονομικά συμφέρουσα πολλοί το τολμάνε και έχουν μόνο καλά λόγια να πουν.
 Τα πλεονεκτήματα είναι:
 ·                     Άν χρειαστεί το αμάξι μπορεί να κινηθεί και με βενζίνη με το πάτημα ενός διακόπτη.
·                     Διπλασιάζεται η αυτονομία του οχήματος.
·                     Η τιμή του υγραερίου είναι σχεδόν η μισή της τιμής της αμόλυβδης βενζίνης.
·                     Ο κινητήρας έχει λιγότερες φθορές, λόγω της καθαρότερης καύσης του LPG, η οποία δεν αφήνει υπολείμματα, και έτσι επιμηκύνεται η ζωή του.
·                     Οι αλλαγές φίλτρων και λαδιών είναι αραιότερες.
·                     Ο κινητήρας που δουλεύει με LPG χρειάζεται λιγότερα σέρβις

Τα βήματα που χρειάζονται για την μετατροπή είναι απλά,  η εργασία διαρκεί 8-12 ώρες και το κόστος της κυμαίνεται ανάλογα με τον τύπο του οχήματος.

1) Η εργασία εκτελείται από έναν μηχανικό που θα πρέπει να έχει άδεια ασκήσεως επαγγέλματος του Ν. 1575/1985 με ειδικότητα τεχνίτη συστημάτων υγραερίου. Στη θέση της ρεζέρβας του αυτοκινήτου τοποθετείται η δεξαμενή του υγραερίου.
Στον χώρο του κινητήρα τοποθετούνται τα μπεκ ψεκασμού του υγραερίου μαζί με πνεύμονα ή ρυθμιστή πίεσης και τις αντίστοιχες βαλβίδες ασφαλείας και διακοπής υγραερίου. Τέλος, η εγκατάσταση ελέγχεται από ηλεκτρονικό εγκέφαλο.

Ελεγχος σε ΚΤΕΟ
2) Μετά την εγκατάσταση του συστήματος του υγραερίου ο μηχανικός υποχρεούται να παραδώσει στον κάτοχο του αυτοκινήτου υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/1986 που ενημερώνει το ΚΤΕΟ πως η διασκευή έγινε σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών.

3) Το αυτοκίνητο, στη συνέχεια, περνάει από τεχνικό έλεγχο σε ΚΤΕΟ για να διαπιστωθεί πως η εργασία, όντως, έγινε με βάση τους κανόνες του υπουργείου.

4) Στη συνέχεια, στη Διεύθυνση Μεταφορών της Νομαρχίας, που είναι αρμόδια για τις άδειες κυκλοφορίας αυτοκινήτων, συμπληρώνεται στην άδεια κυκλοφορίας η χρήση και του υγραερίου ως καυσίμου κίνησης.

Είναι αξιοσημείωτο πως μια απο τις σοβαρότερες και μεγαλύτερες βιομηχανίες αυτοκινήτων η ALFA ROMEO, το νέο μοντέλο της MiTo 1.4 GPL Turbo 120 hp για πρώτη φορά συνδυάζεται με σύστημα υγραεριοκίνησης, που εξασφαλίζει άκρως ικανοποιητικές επιδόσεις, χάρη στην ιπποδύναμη των 120 hp.

1 σχόλιο: